Tuesday, August 18, 2009

Tak puas hati dapat 20 sen, toreh buah zakar

ALOR STAR:

Disebabkan tidak puas hati hanya memperoleh RM0.50 (20 sen) selepas memeras ugut rakan sekelas, seorang murid tahun satu sanggup menoreh buah zakar rakannya dengan sebilah pisau lipat di sebuah sekolah kebangsaan di bandar raya ini, tengah hari Isnin lalu.

Dalam kejadian itu, mangsa, Muhammad Amir Amri, tujuh tahun, mengalami pendarahan teruk selepas diserang rakannya berikutan luka sepanjang tiga sentimeter pada buah zakarnya akibat torehan pisau lipat berkenaan.


'Ketika di kantin, dia minta duit tapi adik (Muhammad Amir) cuba halang dengan menutup poket seluar. Selepas itu dia berlari ke kelas dan adik ikut sama ke kelas kerana dia mengugut mahu ambil kotak pensel adik.

'Dalam kelas, dia seluk poket dan ambil baki duit adik 50 sen. Kemudian dia tanggal seluar adik dan ambil pisau lipat kecil dan toreh buah zakar adik.

'Masa itu adik tak berani nak melawan kerana badannya besar,' katanya ketika ditemui kelmarin.

Sementara itu, bapa mangsa, Encik Amri Rod @ Jamil, 41 tahun, berkata sebaik tiba di kantin sekolah untuk mengambil anaknya, beliau melihat anaknya berada di bawah meja kantin sambil memegang kelangkang seperti menahan kesakitan.

Selepas memeriksa, beliau terkejut mendapati seluar anaknya berlumuran darah.
'Saya terus membawa anak berjumpa guru kelasnya untuk meminta penjelasan sebelum diminta ke pejabat sekolah untuk berjumpa guru besar.


'Beberapa orang guru termasuk guru disiplin berjumpa saya di situ dan mereka tidak menyedari kejadian itu kerana anak saya tidak melaporkannya.

'Ibu murid yang membuli anak saya yang secara kebetulan berada di sekolah turut dipanggil untuk memberi penjelasan, namun selepas didesak, murid itu masih enggan mengaku dia bertanggungjawab terhadap tindakan itu manakala ibunya hanya mendiamkan diri,' katanya.

Susulan kejadian itu, Encik Amri berkata, beliau membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Star, di sini.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Pelajaran Kedah, Shahidan Abdul Rahman, ketika dihubungi berkata, beliau belum menerima laporan mengenai kejadian buli itu kerana sedang mengikuti kursus di ibu negara. -- Harian Metro.

13 Ogos 2009

No comments:

Post a Comment